Jak zorganizować pracę w salonie fryzjerskim?

Jak zorganizować pracę w salonie fryzjerskim?

Dobrze zorganizowany salon fryzjerski to miejsce dobrze zarabiające i cieszące się dobrą opinią. Ale jak sprawić, żeby właśnie taki stał się twój salon. Jakich zmian dokonać i jak usprawnić funkcjonowanie miejsca, w którym pracujesz? Zapoznaj się z kilkoma poradami prowadzenia salonu fryzjerskiego.

Jak prowadzić grafik i terminarz wizyt?

Wiele salonów fryzjerskich, zwłaszcza tych, które zaczynały swoją działalność jakiś czas temu, nie jest nastawionych na zmiany i dopasowanie się do współczesnych sposobów zarządzania personelem i umawiania wizyt. Toteż osoby tam pracujące prowadzą grafik i terminarz w formie papierowego kalendarza lub zwykłego zeszytu. Owszem, dla niektórych jest to wygodna forma zapisywania informacji, ale jakże przestarzała i mało praktyczna. Wyobraź sobie sytuację, w której zeszyt zalewasz kawą lub przez przypadek niszczysz w jakiś inny sposób. Zapiski są nie do odzyskania.

Rozwiązanie? Bardzo proszę: kalendarz elektroniczny lub specjalny system dla recepcjonistki. Grafik i terminy wizyt będą przejrzyste, dokładnie zapisane i na bieżąco uaktualniane. W przypadku elektronicznego kalendarza dane można przechowywać w chmurze, co zwiększy komfort i bezpieczeństwo pracy.

Kto odbiera telefon?

Jeżeli pracujesz samodzielnie, to odbieranie telefonu podczas robienia fryzury może być nie najlepszym sposobem. Dlaczego? Klienci są bardzo wyczuleni na takie “przerywniki” i zajmowanie się czymś zupełnie innym niż nimi. Poza tym dla ciebie przerywanie pracy również może okazać się niekorzystne. Odchodzenie od fotela i rozpoczętej fryzury wybija z rytmu i nie pozwala się skupić na jednej rzeczy.

Rada? Masz dwie opcje do wyboru: zatrudnij recepcjonistkę lub daj klientom możliwość samodzielnego umawiania się przez wirtualnego recepcjonistę. Ta ostatnia osoba jest dostępna nawet poza godzinami pracy twojego salonu. Klienci będą mogli umawiać się więc o każdej porze dnia i wieczorem. Ciekawym rozwiązaniem są zapisy przez Internet.

Klient nie przyszedł i co teraz?

Klienci są albo zapominalscy, albo nie zdają sobie sprawy z tego, jak ciężko jest zorganizować pracę salonu kosmetycznego. Jeżeli któraś z zapisanych osób niespodziewanie nie zjawi się na umówionej wizycie, to fryzjer na to miejsce nie ma szans zapisać kolejnego klienta. Skutek? Strata czasu i pieniędzy. Taka sytuacja może podziałać także na klienta, który już nigdy nie wróci w to miejsce.

Co zrobić? To proste: automatyczne przypomnienia. Jeżeli dysponujesz odpowiednim systemem, to powiadomienia do klientów w postaci SMS będą dochodzić na przykład na dzień przed zaplanowaną wizytą. Dzięki temu będziesz mniej stratna, a klienci na pewno uznają twój salon fryzjerski i obsługę za profesjonalną.

Cyfry, cyferki, liczby

Jeżeli zastanawiasz się, jak policzyć wynagrodzenia i prowizje pracowników lub obliczyć wydatki na salon fryzjerski, to skorzystaj z profesjonalnego rozwiązania, czyli specjalnego oprogramowania. W końcu nikt nie chce pomylić się przy wypłatach i nagrodach – mogłoby to zrodzić niepotrzebne konflikty i popsuć atmosferę w salonie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *