7 praktycznych porad. Co zrobić, żeby schudnąć latem?

7 praktycznych porad. Co zrobić, żeby schudnąć latem?

Wiele w sieci można znaleźć sposób na piękną cerę, piękne włosy, smukłą sylwetkę. Gdy zbliża się lato zależy nam szczególnie na tym ostatnim. W niniejszym poradniku znajdziesz 7 podstawowych porad, które pomogą ci zadbać o figurę w trakcie lata lub jeszcze zanim zacznie się wakacyjny sezon. Prezentujemy kompendium wiedzy na temat letniego odchudzania.

1. Odstaw alkohol

Biorąc pod uwagę skład chemiczny nie sposób nie zauważyć, że alkohol jest bardzo podobny chemicznie do cukru. To oznacza, że picie alkoholu powoduje zwiększenie ilości cukru w organizmie i wzrost masy ciała. W trakcie lata zrezygnuj z picia alkoholu, ale jeśli już musisz się napić, wybierz raczej białej wino.

2. Jedz warzywa

Oczywiste jest, że dostarczanie organizmowi składników odżywczych jest ważne. Znajdziemy je w warzywach. W trakcie lata jedz dużo świeżych warzyw, a swoją dietę wzbogać dodatkowo w owoce, ziarna, orzechy, oliwę z oliwek, chude białko i niskotłuszczowy nabiał na wzór diet śródziemnomorskich.

3. Ogranicz węglowodany

Największym źródłem węglowodanów jest białe pieczywo, które może powodować skoki poziomu cukru we krwi, pobudzanie trzustki do produkcji insuliny, a w konsekwencji odkładanie się tłuszczu i utrudnianie spalanie. Zamień białe pieczywo na pieczywo z owsa, chleb razowy lub ryż basmati.

4. Pij świeże soki

Bardzo ważne jest dostarczanie organizmowi treściwych i odżywczych płynów, oprócz czystej wody. Pij dużo soków, ale tylko świeżo wyciskanych z naturalnych owoców. Te, które możemy kupić w sklepie, zawierają zbyt dużo cukru i substancji chemicznych.

5. Stosuj regułę 75:25

Komponując swój zestaw obiadowy zawsze zwracaj uwagę na prawidłowe proporcje, bo tylko dzięki temu możesz dostarczyć do organizmu odpowiednią ilość składników. Warzywa powinny stanowić 75% posiłku, a 25% węglowodany i mięso.

6. Jedz zupy

Jedzenie zup to świetny sposób na stłumienie zbyt dużego apetytu. Jeśli chcemy jeść mniej powinniśmy postawić na zupy, które dzięki kombinacji cieczy z elementami stałymi mogą obniżyć ilość spożywanych kalorii nawet o 20% mniej niż w przypadku posiłku bez zupy.

7. Odstaw kawę

Naturalna kawa nie jest niczym złym, jednak jej połączenie z mlekiem i cukrem powoduje, że to ogromna bomba kaloryczna. Zamień kawę na zieloną herbatę, herbatę ziołową, a nawet czarną. Po pewnym czasie odzwyczaisz się od smaku kawy z korzyścią dla wagi.